קירוי פרגולה

פרגולה בחצר או במרפסת היא אמצעי מצוין לשלב בין מטרה שימושית וחשובה לבין הוספת אלמנט מעוצב מרשים ונוסף בבית שלכם. הפרגולה מאפשרת ליהנות בצורה מלאה יותר מישיבה בחוץ עם בני המשפחה או עם החברים הקרובים, ולא לסבול מפגעי מזג אוויר ומתנאי חום קיצוניים.

כדי לממש בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל של הפרגולה בחצר או במרפסת, כדאי להתקין גם קירוי פרגולה. פרגולה מקורה היא פרגולה שגם מספקת פתרון הצללה מצוין בעונה החמה וגם מגנה מפני גשם ופגעי אקלים בעונת החורף. כדי שהיא תספק הגנה מלאה, קירוי פרגולה צריך להיעשות באופן מלא, על ידי לוח פוליקרבונט או חומר מבודד מסוג אחר.

ישנם גם פתרונות קירוי חלקיים בשוק, שבהם נעשה שימוש ברשתות הצלה, למשל, אך הקירוי החלקי אינו מספק הגנה מלאה בכל עונות השנה. על מנת להבטיח כי הפרגולה תהיה שימושית גם במקרים של גשם כבד או של שמש לוהטת בחום של יולי ואוגוסט, הפתרון המומלץ ביותר הוא קירוי פרגולה באמצעות לוחות פוליקרבונט של פוליגל.

קירוי פרגולה באמצעות לוחות פוליגל

לוחות פוליגל עשויים מחומר בשם פוליקרבונט, שהוא חומר פלסטי עמיד ביותר, שנעשה בו שימוש למגוון מטרות בעולמות העיצוב והבנייה. לפוליקרבונט יש תכונות שהופכות אותו למתאים מאוד לשימוש כקירוי לפרגולה. הוא עמיד ביותר בכל סוג של מזג אוויר, מפני שהוא עמיד גם לחום גבוה וגם למים ולרטיבות. בנוסף לכך, לוחות הפוליגל של חברת פלזית פוליגל הם יציבים וגמישים מאוד, מה שמאפשר לעשות בהם שימוש גם כאשר צריך לעקם אותם קלות כדי להתאים אותם לצורת הפרגולה שאותה מקרים.

ללוחות הפוליגל יש גם תכונה של סינון קרינת UV, שמאפיינת את קרינת השמש ויכולה להיות מסוכנת לבריאות, במקרה של חשיפה ממושכת ללא הגנה. מכיוון שהלוחות מסננים את הקרינה, ניתן לשבת בבטחה מתחת לפרגולה בקיץ ללא כל חשש בהיבט זה. יתרון נוסף של השימוש בלוחות פוליגל לקירוי פרגולה הוא בכך שהלוחות הם דקים ושטוחים יחסית, כך שניתן למקם אותם כקירוי לפרגולה גם במקומות בהם המרווח בין תקרת הפרגולה לגג שנמצא מעליה הוא מצומצם מאוד.

קירוי פרגולה מפוליגל לעומת פתרונות מקבילים

כאמור, יש מגוון חומרים ושיטות שבאמצעותם ניתן לקרות פרגולות. אחד מהפתרונות הנפוצים הוא שימוש ברשתות הצללה. מדובר ביריעות בד גדולות שמשמשות בעיקר כאמצעי שמייצר הצללה כנגד אור השמש החזק והחום שעלול להיווצר במרפסת או בחצר בקיץ. רשתות הצללה הן פתרון זול למדי, וגם קל מאוד להתקין אותן, אך הן מספקות הגנה רק מפני השמש, ולא נותנות מענה לבעיית הגשמים והרטיבות בחורף. בניגוד לכך, קירוי פרגולה מלוחות פוליקרבונט מסוג פוליגל, מעניק הגנה מלאה בפרגולה במהלך כל עונות השנה ובכל תנאי מזג האוויר.

פתרון נפוץ אחר הוא שימוש בפאנל מבודד לקירוי הפרגולה. הפאנל המבודד מעניק גם הוא הגנה מפני גשם ושמש, אך הוא גם חוסם את האור, והופך את הפרגולה לחשוכה, מה שמהווה חיסרון משמעותי לעומת לוחות הפוליגל – שהם שקופים ומאפשרים לאור השמש לעבור דרכם.

עלויות ואחריות בקירוי לפרגולה מפוליגל

אם יש ברשותכם פרגולה ואתם מחליטים לקרות אותה בעזרת לוחות פוליגל העשויים מפוליקרבונט, תוכלו לצפות למחיר התקנה ממוצע של 150 ל-250 שקלים למ"ר. חשוב לדעת שחברת פלזית פוליגל מעניקה ללקוחות שלה כ-10 שנות אחריות על לוחות הפוליגל. אורך החיים של לוחות הפוליגל הוא ממושך, וניתן לבצע גם התקנה עבה יותר של הלוחות בפרגולה, כדי שגם כאשר יירד גשם על הקירוי, הרעש שייווצר יהיה מופחת. היתרונות הרבים של הלוחות הופכים אותם למועמדים מצוינים, כאשר אתם בוחרים את שיטת קירוי הפרגולה בביתכם.