לוחות פוליגל לקירוי חממות מסחריות וחממות קנאביס

לוחות פוליגל לקירוי חממות מסחריות וחממות קנאביס

בשוק יצרני ומשתמשי החממות נפוצות אמירות שונות בנוגע לביצועי חומרי הכיסוי החלולים. מסמך זה, בא למלא את החסר בכמה עובדות אשר יכולות לסייע לספק החממה ולחקלאי המשתמש, לעשות את הבחירה הנכונה כך שלוח הקירוי ייתן לו תמורה מקסימלית להשקעה.

המסמך לא מתיימר להמציא עובדות חדשות, כל תכליתו היא לספק מידע בדוק ואמין שכנראה לא ידוע למשתמשי החממות.

 

השוואת תכונות של לוח חלול ולוח גלי לבתי צמיחה
1. מי עיבוי:
הלוח בחממה אינו מונע הצטברות מי העיבוי, אלא גורם לזרימה אחידה של הטיפות לאורך הלוח כתוצאה מטיפול

בפני השטח הפנימיים. במקרה של לוח גלי, בגלל הבידוד הנמוך, טמפרטורת פני הלוח בתוך החממה נמוכה יותר. כתוצאה מכך, נוצרת בלוח הגלי התעבות רבה יותר מאשר בלוח חלול. בנוסף לכך, ההתעבות מתחילה בלחות יחסית נמוכה יותר ובטמפ' גבוהה יותר ומכאן משך ההתעבות בלוח הגלי ארוך יותר.

2. חסכון באנרגיה:
על פי רוב, בשימוש בלוח גלי בחממות, מושג החיסכון באנרגיה בעזרת מסך תרמי ולא ע"י הלוח עצמו. יותר מכך, באיזורים מסויימים משתמשים בשני מסכים כדי להגיע לבידוד שהוא רגיל בלוח החלול.

לוח גלי מבזבז אנרגיה בשיעור של 22% יותר מלוח שטוח )סוליד,( כתוצאה מהגדלת שטח הפנים ע"י הגליות.

חישוב מקדם מעבר החום U-Factor של לוח סוליד על פי תקן ASHRAE הוא W/m²·°C 6.29 . הגליות מגדילה את מעבר החום U-Factor לשיעור של W/m²·°C 7.71 ובכך הופך הלוח הגלי למוצר הבזבזני ביותר באנרגיה מכל חומרי הכיסוי (כולל פוליאתילן!) בלוח החלול מושגים הבידוד והחסכון באמצעות חללי האויר המובנים בתוך הלוח והם עולים ככל שעובי הלוח עולה בלדוגמה – בלוח 8 מ"מ ערך ה U-Factor מגיע ל W/m²·°C .(3.3

3. גמישות וקלות בהרכבה:
קשתות: יותר קל להקשית לוח חלול מאשר לוח גלי (עובי שקול של 18 מ"מ.) קשיחות הלוח החלול יעילה בשני הכיוונים, בעוד שהלוח הגלי בכיוון הניצב – גמיש לחלוטין.

4. פיזור אור:
פיזור האור היא תכונה רצוייה בחממה. בלוח פוליגל ערך הפיזור עומד על 36-42% כתכונה טבעית של הלוח. בלוח גלי ללא תוספים הערך עומד על כ- 4% ובלוח עם תוסף מפזר, הערך הוא כ- 12% בלבד.

5. הצטברות לכלוך ואטימה:
למרות שלכאורה לוח חלול חשוף יותר להצטברות לכלוך פנימי, למעשה קיימת גם בלוח הגלי הצטברות לכלוך ואצות.

בכל לוח גלי יש איזור חפיפה של 50 מ"מ שמהווה 4% משטח החממה. חפיפה זו גורמת להצטברות לכלוך ואצות, אין הצמדה שווה לאורך הלוח וכתוצאה מכך האטימה לקויה בעיקר בין הפטות. מעבר האור יורד בעיקר באיזורי החפיפה. נוסף לכך יש הצטברות לכלוך בקצוות באיזור אטימת הפלציב.

בלוח החלול שטח פרופילי החיבור מהווה 2.8% משטח החממה בלבד.

6. רוחב הלוחות:
לוח גלי מיוצר ברוחב מכסימלי של 1870 מ"מ, לעומת רוחב מכסימלי של 2100 מ"מ בלוח החלול.

היתרון – פחות שטח פרופילים – יותר שטח תאורה.

7. אנטיפוג:
ציפוי השכבה בלוחות גליים מתבצע ע"י ריסוס בנוזל. הציפוי של לוח פוליגל נעשה ע"י ציפוי פלסטי שהוא חלק אינטגרלי מהלוח. טיפול האנטיפוג בלוחות הגליים ניתן לניגוב והסרה, למשל ע"י שפשוף לוח בלוח או לוח בקונסטרוקציה, בעוד שציפוי פוליגל אינו ניתן להסרה כלל.

בדרך כלל היצרנים נותנים אחריות המבוססת על כך שאם לקוח מתלונן, מספקים לו חומר לריסוס הלוחות מחדש.

האחריות של פוליגל היא לכל משך חיי הלוח. הבידוד הנמוך של הלוח הגלי מעלה בהרבה את כמות המים המתעבים על הלוחות (כפי שהוסבר לעיל)דבר שגורם לשחיקה מהירה יותר של השכבה וגם לכמות מי עיבוי רבה יותר המטפטפת בקצה הלוח.

8. המסת שלג:
ניסיון רב בחממות בארה"ב וברוסיה באיזורים מושלגים, מראה שלמרות הבידוד הגבוה של לוחות פוליגל, הצטברות השלג אינה מהווה בעיה. הסיבה לכך היא כי כאשר נוצרת שכבת שלג, הבידוד של השכבה עצמה הוא כה גבוה עד כי החלק התחתון של השכבה מקבל את טמפרטורת החממה והשפעת בידוד הלוח היא קטנה.

אם בכל זאת נוצרת הצטברות, צפיפות השלג היא 100 ק"ג/מ3 ולכן שכבה של 0.5 מ' שלג מהווה עומס של 500 נ/'מ² שהוא פחות מעומס הרוח על פיו מתוכננת החממה. המסת השלג באיזור המרזבים מטופלת על פי המקובל באיזורים קרים ואינה קשורה לחומר הכיסוי. ניתן לקבוע כי ההמסה תתרחש תמיד, אך בלוח החלול היא תארך מעט יותר זמן.

9. קירות החממה:
קירות חממה העשויים מלוח גלי גורמים באקלים קר לרצועה של 2-3 מ' בה לא ניתן לגדל בגלל טמפרטורות נמוכות מידי. על פי ניסיון ומחקרים של חקלאים ברוסיה התיכונה שם הטמפ' הממוצעת בינואר היא -20ºC , החלפת קירות החממה מלוחות גליים ללוחות חלולים, העלתה את שטח הגידול האפקטיבי ב ,11.5% עבור חממה באורך 140 מ' וברוחב 75 מ.' בחממות קטנות ערך זה גדול אף יותר.

10. מעבר אור:
נכון שיש יתרון מסויים ללוח הגלי בהעברת האור מטבע היותו לוח סוליד, אך אי אפשר להתעלם מכך שברוב המקומות בהם מוצבות חממות, לאחר זמן שימוש קצר מתכסים חומרי הכיסוי בשכבת אבק. שכבת אבק זו היא המכתיבה את מעבר האור של חומר הכיסוי כאשר שאר ההבדלים כמעט לא קיימים. בתקופות שונות יכולה העברת

האור הכללי להגיע ל כ – 60% ואף פחות. בנוסף לכך, באיזורים חמים נצבעת החממה במהלך הקיץ בלבן, כך שמעבר האור איננו רלבנטי יותר. מכאן שהעברת האור תלויה מאוד בממשק ובאחזקה השוטפת של החממה על ידי המגדל.

11. הגנת UV
הגנת הUV בשני סוגי הלוחות היא אותה הגנה הנובעת משימוש באותם חומרי הגנת UV המצויים בשוק הפוליקרבונט שנים ארוכות.

12. יכולת ניקוי הלוחות:
לוחות גליים ניתנים לניקוי רק ע"י שפשוף בציר האורך. בלוחות החלולים אין הגבלה בתנועות הניקוי לכל כיוון שהוא, כך שיעילות הניקוי עדיפה.

יתרונות

אין ספק, כי כאשר מבצעים הערכה כוללת של תכונות חומר הכיסוי, הלוח החלול הוא הפתרון העדיף מבין כל הכיסויים הקשיחים.

 

גלריה

סדרות מוצרים המתאימות ללוחות פוליגל לקירוי חממות מסחריות וחממות קנאביס

Polycoolite

ציפוי צבע ייחודי שתוכנן במיוחד כדי לספק לצמחים את צרכי האור הסולארי הטבעי לתהליך הפוטוסינתזה. הוא חוסם את ה-UV, מאפשר כניסה ברמה גבוה לצבעים הכחול והאדום ומקרין חום מהצבע הירוק שאינו בשימוש.

הוא מקרין חום עודף לא רצוי מטווח האינפרה אדום.

רוב האור המועבר הוא באורך גל כחול ואדום מפחית עודפי חום תוך הכנסת איכות וכמות אור לתהליך הפוטוסינתזה ברמה גבוהה. מפחית מאוד את הצורך בהצללה על ידי הפחתת סטרס לצמח, עקב העלייה המופרזת בחום ועוצמת האור. הפיגמנטים אינם משתנים עם הזמן ומספקים דיפוזיה מוחלטת כדי ליצור סביבת מתח נמוכה מאוד עבור צמחים ואנשים. הקרינה בעוצמה הנמוכה מפחיתה מאוד את צרכי המים, השימוש בווסת צמיחה ועלויות העבודה הנלוות.

POLYMATTE

גידולים בעלי חופת צמחים גבוהה וצמחי נוי בעלי חופה קטנה יכולים לנצל אור מפוזר טוב יותר מאשר אור ישיר.

לוחות  ™Polygal® Polymatte מספקים 77% העברת אור ו-100% פיזור אור.

צמחים מייצרים מזון מאור ועל כן אחוז העברת האור חשוב ביותר. צמחים החשופים לאור ישיר (ללא דיפוזיה) מייצרים את רוב המזון שלהם מהעלים העליונים הפונים לשמש. בסופו של דבר, אור מפוזר מספק אור לכל העלים שבהם הפוטוסינתזה מוגברת וכתוצאה מכך ייצור מזון צמחי גדול יותר. התוצאה הסופית היא התפתחות צמחית גבוהה ומאוזנת בכל שטח החממה.

לוחות פוליפרופילן רב שכבתיים
Polyblock

פיתוח מיוחד של פוליגל ישראל עבור חממות לגידול צמח קאנביס הרפואי. לוח אטום לחלוטין להעברת אור, 0%!!, החזר אור גבוה בתוך החממה לפיזור אור מירבי בחלל החממה, מקדם הצללה גבוהה מפחית כניסה של חום. פיתוח לוח POLYBLOCK עם הצבע האטום מאפשרים שימוש בלוחות פוליקרבונט קלים וחזקים בחממות ייעודיות לגידול צמח קאנביס הרפואי, פתרון קל משקל ויעילות אנרגטית וטרמית גבוהה.

POLYGAL® Connection Profiles

פרופילים מפוליקרבונט ואלומיניום משמשים כמחברים עבור לוחות ומערכות קירוי שונות. אפשרי באורכים שונים, קלים להתקנה, גמישים, קל משקל, הגנת UV, מעביר אור, ניתן למחזור, מגוון שימושים במבני אדריכלות.

POLYGAL® Multi-Wall

לוחות קשיחים מפוליקרבונט בשכבות (כפול ומשולש), מיוצרות בצבעים ובדרגות שקיפות שונות, המיועדות לשימוש ברוב יישומי הקירוי והזיגוג הנפוצים. מיוצרים בעובי 4 ל-16 מ"מ.

תכונות עיקריות:
קשיחות גמישות
קל משקל חוזק לנגיפה impact
יישום במבנים מורכבים
סינון קרינה IR הגנת UV
עמידות לאש עמידות לאורך שנים
מראה יוקרתי