קירוי בריכה פוליקרבונט

קירוי בריכה פוליקרבונט

בריכות שחייה ציבוריות ופרטיות פעילות ברחבי המדינה בכל עונות השנה. כדי שניתן יהיה להשתמש בבריכה שאינה נמצאת במבנה סגור במשך כל השנה, יש חשיבות רבה להתקנה של פתרון קירוי בבריכה. קירוי בריכה משמש להגנה מפני חום וקרני השמש בזמן עונת הקיץ, ובזמן העונה הגשומה, הקירוי מגן על הרוחצים מפני גשמים.

כדי לבחור את סוג הקירוי המתאים לבריכה, יש להכיר את הסוגים השונים הקיימים בשוק. ישנם פתרונות רבים שמאפשרים להגן על שטח בריכות השחייה הפתוחות, החל מכיסויים סגורים ויריעות בד מסוגים שונים, ועד פתרונות מקיפים יותר, שמעניקים יותר מרק הגנה מפני פגעי מזג אוויר, כמו קירוי בריכה מפוליקרבונט.

כדי לקרות בריכות גדולות שנמצאות באוויר הפתוח, יש צורך להשתמש בסוג הכיסוי הנכון, באופן שיסייע בשימוש השוטף בבריכה במהלך השנה. ישנם מנגנוני כיסוי בשוק שעונים על הצורך בבטיחות בבריכה, אך אינם מספקים הגנה מספקת מפני תנאי מזג אוויר שונים, ולכן הם פחות מומלצים לשימוש.

קירוי בריכה שמותאם לכל עונות השנה

בניגוד לבריכות בבתים פרטיים, שהן קטנות יותר ונמצאות פחות בשימושם של מתרחצים רבים בעת ובעונה אחת, בריכות ציבוריות או בריכות גדולות באתרי נופש, זקוקות לפתרון קירוי שיענה על כמה צרכים. ראשית, הקירוי צריך להגן מפני חום וגשם. בעונת הקיץ, שבה השימוש בבריכות השחייה מגיע בדרך כלל לשיא, לקירוי הבריכה יש תפקיד בהגנה מפני קרינה ישירה מהשמש וכן בשימור טמפרטורה נוחה יותר בתוך האזור המקורה. גם בעונת הגשמים יש תפקיד חשוב לקירוי הבריכה, כאמצעי להגנה על המתרחצים מפני גשם וכדי לספק אזור יבש ומוגן שיהיה ניתן להשתמש בו גם כאשר קר בחוץ ומזג האוויר הוא סוער.

מבחינה זו, קירוי בריכה פוליקרבונט יכול לשמש בהצלחה לכל המטרות שלשמן נדרש קירוי בבריכות שחייה. הפוליקרבונט הוא חומר פלסטי אטום, בעל עמידות גבוהה, שיש לו גם תכונה של סינון קרינת UV, שמגיעה מהשמש. מכיוון שבקיץ, החשיפה הממושכת לקרינה מהשמש עלולה לפגוע בבריאות ולהיות מסוכנת לעור, מדובר ביתרון משמעותי שיש לחומר זה לעומת סוגי קירוי וכיסויים אחרים.

בנוסף לכך, הפוליקרבונט הוא חומר מצוין לייצור עיצובים מרשימים, וניתן בקלות רבה יחסית לשלב בין התפקיד הפונקציונלי של קירוי הבריכה לבין האפשרות ליצור אמירה סגנונית באמצעותו.

למה להשתמש בקירוי בריכה מפוליקרבונט?

קירוי הבריכה בעזרת פוליקרבונט מאפשר ליהנות מכל היתרונות שיש בלוחות מחומר זה. ראשית, מדובר בחומר שיש בו רמת שקיפות גבוהה, ולכן מאפשר לאור השמש לעבור דרכו. כך, ניתן לווסת את הטמפרטורה בשטח המקורה ועדיין ליהנות מאור טבעי במשך כל שעות היום, ולחסוך כסף ומשאבים על תאורה בזמן שיש אור יום. תכונת השקיפות של החומר הופכת אותו לשימושי מאוד בתעשיות שונות, והוא מהווה תחליף זכוכית מצוין. בניגוד לזכוכית, מדובר בחומר קל בהרבה וגם עמיד מאוד.

לפוליקרבונט יש עמידות גם בתנאי חום קיצוניים, והוא כמעט בלתי ניתן לניפוץ או לשבירה. לכן, מערכות קירוי בריכה מפוליקרבונט הם עמידות מאוד ויכולות להיות מוצבות בבריכות במשך שנים רבות, כמעט ללא צורך בדרישות תחזוקה רציניות. מבחינה זו, מכיוון שהפולימרים של החומר אינם סובלים מבעיה של חלודה ואינם מתבלים כמעט, השימוש בלוחות פוליקרבונט יכול לספק מענה מצוין לקירוי בריכות לטווח ארוך של שנים קדימה.

בנוסף לכך, הפוליקרבונט הוא חומר שקל לעבוד איתו ולייצר איתו את הצורה הנדרשת לצורך קירוי הבריכה, ועל ידי עיצוב חכם ניתן לנצל אותו כדי להשתמש בצורה אופטימלית בתאורה טבעית, ללא צורך בתאורה יקרה ובזבזנית, כל עוד יש גם אור שמש מעל הבריכה.