פלזית פוליגל לוחות מלאים (דמוי זכוכית) לבידוד אקוסטי

פלזית פוליגל לוחות מלאים (דמוי זכוכית) לבידוד אקוסטי

ישנם לא מעט מקומות ומבנים אורבניים בהם נדרשת רמה גבוהה של בידוד אקוסטי. בידוד אקוסטי הוא מונח המתייחס להקטנת מעבר קול בין חללים שונים, או להקטנת ההד הקיים בתוך חלל אחד מסוים. לרמת הבידוד האקוסטי ישנה חשיבות במקומות כמו כיתות וחדרי לימוד והרצאות, במקומות בהם שוהים אנשים רבים בו זמנית, בתוך בתים פרטיים ומקומות עבודה משרדיים ובמקומות רבים נוספים.

בכל אחד מהמקומות האלה, ניתן להשתמש בחומרים שמבודדים את הקול ומסייעים להשגת הפחתה של עוצמת הקול העוברת בין חלקים שונים של אותו המבנה. כדי להצליח ולשפר את הבידוד האקוסטי, ניתן להשתמש בחומרי בנייה שונים, שאותם ניתן ליישם מראש בעת בניית המבנה, או להוסיף אותם לאחר מכן כדי לשפר את הבידוד.

אחד מסוגי החומרים המומלצים ביותר המאפשרים הפחתה של רעש  ויכולת הבידוד האקוסטי בתוך מבנים ומחוצה להם אלו הלוחות המלאים (דמוי זכוכית) של פלזית פוליגל , המיוצרים כולם בישראל באתר הייצור של החברה בקיבוץ גזית בעמק יזרעאל. הלוחות מיוצרים מחומרי הגלם אקריליק PMMA)) או מפוליקרבונט (PC) בעוביים שבין 10-20 מ"מ , ומדובר בלוחות תרמו-פלסטיים איכותיים שיש להם את היכולת לבודד רעשים במבנים ובמרחבים אורבניים שונים.

מתי נדרש בידוד אקוסטי?

מעבר של קול בין חדרים או בתים שונים בבניינים משותפים יכולה להפריע מאוד. במקומות כמו בתי ספר, למשל, שבהם מתקיימים שיעורים במקביל, יש חשיבות רבה לכך שלא יהיה מעבר של קול בין הכיתות. גם בבתים פרטיים, במשרדים ובמבנים משותפים, כאשר אין בידוד אקוסטי טוב, ניתן לשמוע מה מתרחש בחללים המקבילים, והדבר יכול להפריע ואף לפגוע בפרטיות.

בנוסף לכך, במרחבים עירוניים ציבוריים רבים, כמו קניונים ומוסדות ציבור, נדרש בידוד אקוסטי איכותי, ולוחות פלזית פוליגל משמשים בהצלחה לשיפור הבידוד האקוסטי במרחבים כאלה.

התכונות של לוחות פלזית פוליגל  , לוחות מלאים (דמוי זכוכית)

לוחות מלאים (דמוי זכוכית) של פלזית פוליגל הם לוחות תרמו-פלסטיים שעשויים מחומרי הגלם אקריליק PMMA)) או מפוליקרבונט (PC)  , העובי והמבנה המלא של הלוח בדומה ללוח מזכוכית  עם היתרונות של חומר פלסטי , בעל אלסטיות גבוהה באקריליק וחוזק מכני לשבר מפוליקרבונט , אך עדיין עם השקיפות והבהירות הקרובה לזכוכית.

הפחתה בדציבלים (dB) ללוח אקריליק בעובי 15 מ"מ = (dB)33

הפחתה בדציבלים (dB) ללוח אקריליק בעובי 20 מ"מ = (dB)34

 

בידוד אקוסטי הוא תכונה חשובה כמעט בכל סוג של מבנה אורבני, ובמיוחד בבנייני מגורים ובמבנים ציבוריים.  כדי להשיג רמה טובה של בידוד הרעש.

לשם כך, לוחות פלזית פוליגל נותנים מענה מצוין, הן מבחינת יכולת הבידוד האקוסטי והן מבחינת יכולת העמידות וההתאמה לשימוש בבנייה.