מהם חלונות סקיילייט ולמה הם משמשים ?

מהם חלונות סקיילייט ולמה הם משמשים ?

אדריכלים ומעצבי פנים רבים בוחרים כיום להשתמש בסקיילייט כפתרון תאורה טבעי מצוין ואפקטיבי בחללים סגורים. הסקיילייט, שמכונה בעברית חלון גג, הוא חלון שקוף שיכול להימצא בקירות או בגגות עליונים, ומהווה אמצעי פונקציונלי ודקורטיבי להכנסת אוורור ואור שמש טבעי לחללים כאלה.

את הסקיילייט ניתן למקם בחללים חשוכים יחסית, כמו חדרי מדרגות ועליות גג. כך ניתן להוסיף לאותם חדרים אור שמש טבעי שישנה מאוד את התחושה והאווירה בהם, ויהפוך אותם מעגמומיים למלאי חיים. בנוסף לכך, חלון הגג מתאים מאוד לשימוש במבנים ציבוריים, כמו בקניונים ושווקים מקורים.

חלון הגג מאפשר להכניס אור טבעי, ויוצר נקודת מבט אל השמיים מתוך המבנה, במיוחד כאשר בונים סקיילייט שהוא גדול ורחב מספיק , הסקיילייט משנה באופן מהותי את התחושה לשוהים תחתיו.

סקיילייט כאמצעי עיצובי

הסקיילייט, או חלון הגג, הפך להיות בשנים האחרונות הרבה יותר מסתם עוד פתרון תאורה ואוורור. למעשה, מעצבי פנים רבים בוחרים כיום להוסיף סקיילייט לעיצובים שהם יוצרים, מתוך הכרה בכך שמדובר באמצעי עיצוב מהמעלה הראשונה. ישנה כיום מודעות רבה מאוד ליתרונות שיש בהכנסה של אור טבעי לחללים סגורים, גם מבחינה בריאותית ומבחינת ההשפעה החיובית על הנפש.

לכן, אדריכלים ומעצבי פנים דואגים להוספה של סקיילייט לא רק לחללים שעלולים להיות חשוכים, אלא גם לחדרים מרכזיים יותר בבתים פרטיים ולחללים מרכזיים במבנים ציבוריים שהם מתכננים. תקרת סקיילייט יכולה להתאים מאוד גם לבריכות ציבוריות סגורות, לגגות של קניונים ומבני ציבור ולכל חלל שרוצים ליצור בו אפקט מיוחד של תאורה טבעית של אור השמש.

סקיילייט – הכנסת אור טבעי לחלל

מחקרים רבים בשנים האחרונות מעידים על החשיבות הרבה שיש בחשיפה לאור השמש. ההשפעה של אור שמש טובה לגם לבריאות הפיזית שלנו וגם לבריאות הנפשית ולמצב הרוח. אנשים שמבלים זמן רב במקומות חשוכים, ואינם חשופים מספיק לאור השמש, יכולים לסבול ממצב רוח ירוד ומבעיות בריאותיות שונות, כמו מחסור בוויטמין D. קרינת השמש עצמה יכולה להיות מסוכנת לעור בחשיפה ממושכת ורציפה, אך כאשר האור מגיע דרך חלון הסקיילייט, ניתן להשתמש בחומרים מבודדים שיסננו את קרינת ה-UV ויפחיתו את הסיכון באופן משמעותי. כך ניתן ליהנות מכל היתרונות של האור הטבעי, ולא לסכן את העור כתוצאה מכך.

תכונות נוספות של חלון הסקיילייט

בנוסף להכנסת כמות רבה של אור טבעי, חלונות הסקיילייט יכולים לסייע בבידוד תרמי, כך שהאור הנכנס אינו גורם לעומס של חום בתוך החלל הסגור. חלונות הסקיילייט מאפשרים קבלת בידוד לא רק מחום, אלא גם מקרינה ומרעשים.

כאשר מתקינים חלון סקיילייט, ניתן לבחור האם להוסיף לו מנגנון פתיחה ידני או חשמלי, בהתאם לצרכים ולמיקום בו החלון נמצא. אם בוחרים במנגנון פתיחה חשמלי, הדבר מוסיף נוחות רבה לשליטה בחלון, וניתן בקלות לסגור ולפתוח אותו בהתאם לצורך.

קיימים דגמים רבים ושונים של חלונות סקיילייט שמעצבים מקצועיים משתמשים בהם, וניתן ליצור חלונות גג בגדלים שונים ובמיקומים שונים במבנים סגורים. ניתן גם לבנות כמה חלונות זה לצד זה, שנפתחים באופן אינדיבידואלי ומאפשרים לשלוט בכל עת בכמות האור והאוויר הנכנסים דרכם.

את חלונות הסקיילייט של חברת פלזית פוליגל ניתן למצוא במגוון רחב של סוגים וגדלים, ומעצבי פנים מובילים רבים בישראל בוחרים להשתמש בחומרים של החברה ליצירת חלונות סקיילייט איכותיים ושימושיים שמהווים פתרונות תאורה ואוורור אידיאליים.